saç ekimi acıtır mı

Saç Ekimi Acıtır mı?

Saç ekimi yaptırmak isteyenler ekim sırasında ağrı acı duyup duymayacaklarını merak ederler. Konsültasyonlarda saç ekimi acıtır mı, sorusu mutlaka hastalar tarafından sorulur. Bir çok kişi ağrısız saç ekimi olmaz düşüncesiyle saç nakli konusunda kararsız kalmaktadırlar. Size üstüne basa basa söylüyoruz. Evet ACITIR. Şunu unutmayalım saç ekiminde anestezi işlemi sırasında az ya da çok mutlaka ağrı duyulacaktır. Size,hiç bir şekilde ağrı duymayacaksıznız diyorlarsa buna inanmayın. Her kişinin kendine özgü bir ağrı eşiği vardır. Anestezi işlemi yapılırken ağrı eşiği düşük olan kimseler bu acıyı oldukça fazla hisseder. Tersine ağrı eşiği düşük olan kimseler ise duyulan ağrıyı fazla önemsemezler. Anestezi işlemi yapıldıktan kısa bir süre sonra ağrı tamamen ortadan kalkar. Saç ekiminde anestezi konusunu başka yazımızda ayrıntılı olarak inceleyeceğiz.

lokal anestezi

Ağrısız Saç Ekimi Mümkün mü?

Şimdi saç ekimi anestezisi nedir, ağrısız acısız saç ekimi mümkünümdür? Doğru bir anestezi ile saç ekimi konforu nasıl arttırılır? Bu soruların cevabına bakalım.

Saç ekimi anestezisinde 3 yöntem kullanılır. Bu yöntemler

• Lokal Anestezi: Saç ekimlerinin çok büyük çoğunluğu lokal anestezi ile yapılır. Greft alımı yapılan bölge ve ekim yapılacak bölge uyuşturulur.
  • Sedasyon : Uykuda saç ekimi olarak da bilinir. Hastanın bilinci geçici olarak artadan kalkar. O anda kendisine yapılan işlemi hatırlamaz.
  • İğnesiz Anestezi : Yeni nesil basınçlı pomaplarla anestezik ilaçlar deri altına verilir.

Lokal anestezi en sık kullanılan uyuşturma yöntemidir. Burada bilinç tamamen açıktır. Kişi konuşur sohbet eder, yapılan tüm işlemin farkındadır. Yani halk arasında bilinen narkoz kesinlikle yoktur. Deriye iğne batırılıp kafa bölgesi sinirleri geçici olarak bloke edilecektir. Dolayısıyla ağrı duyusu geçici süre tamamen ortadan kalkacaktır. Hastalar bunu kafam beton gibi oldu, kafama çivi çaksan hissetmeyeceğim şeklinde ifade ederler.

FUE yöntemnde lokal anestezi iki ayrı şekilde uygulanır.

1. Öncelikle saç kökleri toplanırken ense bölgesi uyuşturulur ve saç kökleri çıkartılır.
  2. Daha sonra ekim yapılacak bölge belirlenir ve burası da uyuşturulur. Yani iki ayrı bölge uyuşturulacaktır ve kişi anesetzi sırasında iki defa ağrı ve acı duyacaktır. Burada hissedilen ağrı süreleri ortalama 30-60 saniye arasıdır.

İğnesiz Saç ekimi Nedir?

iğnesiz saç ekimi

Lokal anestezi sırasında duyulan ağrıyı azaltmak için düşünülmüş bir yöntemdir. Aslında iğnesiz saç ekimi uygulaması da bir tür lokal anestezidir. Buradaki amaç ekim konforunu arttırmaktır. anestezik madde deri altına verilirken iğne ile verilmez. Basınçlı pompalar yardımıyla çok hızlı şekilde anestezik madde verilir. Fakat buradaki ağrı sinek ısırığı şeklindedir, çok hafif bir ağrı hissedilir. Daha sonrasında lokal anestezi işlemi yine yapılır fakat deri kısmen uyuştuğu için fazla bir acı hissedilmeyecektir. Özellikle ağrı eşiği çok düşük olanlarda faydalı bir yöntemdir. Ağrı eşiği iyi olanlarda biz bu yöntemi pek kullanmıyoruz.

Sonuç : Saç ekimi tamamen acızsız değildir. Uyuşturma sırasında az ya da çok ağrı olacaktır. Daha sonrasında ağrı acı duyulmaz. Gülü seven dikenine katlanır. Fakat modern yöntemlerle ağrı duyusu minimuma indirilebilir.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.